You are not logged in.

** Hej, mit navn er Bjørn. Hvad kan jeg hjælpe dig med? **
Ebbe:
hey bjørn
Ebbe:
købte en pizza fra Pizza Experten
Ebbe:
order nr 7756466
Ebbe:
havde ikke set det var hent selv
Ebbe:
og pizzariat er lukket nu
Ebbe:
plejede at være bring ud så jeg valgte bare det jeg plejede at købe
Ebbe:
hva gør jeg?
Bjørn:
et øjeblik
Ebbe:
ok
Bjørn:
Jeg må desværre ikke annullere ordren, de har haft lavet maden. Så jeg beklager.
Ebbe:
så jeg har betalt for luft? kunne det ikke have været bedre annonceret?
Ebbe:
der stod udbringning 0 kroner, troede det betød det var levering
Ebbe:
jeg kan da ikke bruge at de har lavet maden til noget hvis jeg ikke har mulighed for at få det >_<
Bjørn:
Jeg bebklager, men vi må desværre ikke annulere ordrer på den måde.
Ebbe:
pizzeriaet mister jo ikke noget på at jeg ikke får min vare, men de tjener på jeg har betalt for det, det sgu da aids
Ebbe:
de ringede heller ikke efter mig, kunne de have gjort inden jeg opdagede det, og butikken var lukket
Ebbe:
hmmm, dårlig service, fra dem og fra jer
Ebbe:
hey
Ebbe:
er der et sted hvor jeg kan klage?
Ebbe:
fedt side, betal for mad, få intet, tal til en væg i vores kundeservice
Ebbe:
high five
Bjørn:
Der er ikke andet jeg kan gøre, jeg og restuaranten kan ikke gøre for eller gøre noget ved at du har lavet en fejlbestilling.
Ebbe:
jo? de kunne have ringet
Ebbe:
de havde mit nummer
Ebbe:
men gjorde de jo med god grund ikke, hvorfor skulle de? 10minuter fra lukke tid, jeg kunne let have nået at hente det bare 5minutter før lukketid hvis de havde givet at ringe
Ebbe:
det er en fuld god grund til at gøre noget ved at jeg lavede en fejl, som var ring fremvist på jeres side
Ebbe:
beginers trap
Ebbe:
service er der sgu ikke meget af lol
Ebbe:
kunne sikkert rulle mit fjæs i keyboardet og skrive en roman før jeg fik næste svar
Ebbe:
...
Ebbe:
kom nu forhelvede da også, min mor kan skrive hurtigere end dig
Ebbe:
og FYI er hun en noob af første klasse
Ebbe:
ååh Bjørn, gamle ven, er du bare bevidst et svin mod dine kunder? jeg må sige jeg forstår din passion for dette firma, bare hade alle folk der blot søger lidt hjælp, vi har sgu meget til fælles
Ebbe:
kun 30 minutter til du har fri hva? bliver nice
Ebbe:
jeg er taknemlig for alt den dejlige blanke luft du giver mig, man bliver godt mæt af det yep yep, men, hov, hvad er det? oh jeg tror da lige jeg har noget til dig til gengæld, oooh, ser ud til alt den dejlige luft har lavet en lille brun pølse til dig, så for du også noget at tygge på hva? så er alle glade weeee
Ebbe:
om nom nom
Ebbe:
hej Bjørn!
Ebbe:
hvor mange penge var det lige jeg mistede?
Ebbe:
skal lige fuel mit nerdrage
Ebbe:
Bjøøøøørrrnnnn!
Ebbe:
20minuter og intet svar, sgu pænt skidt service
Ebbe:
...
Bjørn:
Du har desværre mistet 137 kroner.
Ebbe:
tak
Ebbe:
troede faktisk det var mere
Ebbe:
giver mig næsten lyst til at bestille noget nyt
Ebbe:
men også kun næsten
Ebbe:
hej Bjørn, kan du lide pokemons?
Ebbe:
hvilken er din ynglings?
Ebbe:
og lad vær med at sig pikachu, det er kun faggots der kan lide den, ved alle
Ebbe:
awww, det okay hvis det var pikachu, behøves ikke være ked af det
Ebbe:
hvis jeg havde et award show, ville du vinde prisen for verdens kedeligste person
Ebbe:
men kan da godt lave en statue til dig stadigvæk
Ebbe:
skal bare lige ud på toilettet og brygge den, du nok væk når jeg kommer tilbage, men jeg skal nok dedikere den til minde for dig. vi snakkes ved Bjørn!

pft - han siger for helvede selv han er en bjørn, det er klart det tager lang tid at skrive med poter! Men i øvrigt cool du tør svine den ![]()
PS - Ebbe?!
Last edited by sutstraksmin (2009-04-09 23:36:02)

ja ebbe, du for 3 gæt

Hold kæft det var sjawt!
Men bjørn er da et mega svin! var han ikke også med i paradise hotel? Han er sku go i service!

Jeg kan lure at mr Ebbe ikke forstår hvordan mellemhandlere fungerer.
Det eneste et firma som Justeat.dk laver er at koordinere bestillingerne mellem kunden og den respektive virksomhed. Hvis virksomheden ikke kontakter justeat eller Ebbe selv om at varen er fremstillet og klar, men ikke afhentet, er der ikke så meget at gøre. Desuden er det vel næppe deres fejl hvis kunden ikke er indforstået med bestillingssystemet, såfremt man kan læse sig til det på hjemmesiden ![]()
Last edited by Zinn (2009-04-10 17:29:54)

ved jeg da godt, men det hjalp at klage sidstegang. men bjørn gav sig ikke, han var tydeligvis en homo
og ikke at fremvise ting ordenligt på en butiks hjemmeside er jeg sikker på sagtens kunne blive kastet lort efter i en retsag, men gider jeg sgu da ikke, bare en pizza

bare en pizza?! hvis nogen nogensinde forhindrede mig i at sætte tænderne i en lækker dobbelt cheddar og ekstra pepperoni.. så ved jeg ikke hvad jeg ville gøre.. nok slå ihjel for den.

Holder sku med Phyr3s, jeg ville gå helt rokokko, lidt ligesom Ebbe
Så om Justaet.dk bare er en mellemhandler ligger en del af ansvaret satdig ved dem, de giver serviceen, så skal de også tage en del af ansvaret hvis det fucker op. Og så btw fyre homo bjørnen

Dingle wrote:
Holder sku med Phyr3s, jeg ville gå helt rokokko, lidt ligesom Ebbe
Så om Justaet.dk bare er en mellemhandler ligger en del af ansvaret satdig ved dem, de giver serviceen, så skal de også tage en del af ansvaret hvis det fucker op. Og så btw fyre homo bjørnen
Selvom det er utroligt nederen at miste en lækker pizza, vil jeg stille dette spørgsmål:
Hvis Ebbe bestiller pizza uden levering, hvordan kan pizzariaet så vide at han ikke selv kommer og henter den? ![]()
Pizzariaet var jo allerede lukket da han ringede til evil Bear ![]()

ham der Ebbe er da for gøjsern, han fatter bare nan. Jeg holder 100% med Bjørn

det er fucking normalt at pizzariaer/steder hvor de laver mad, ringer til det nummer hvorfra maden er bestilt.. ellers får de jo heller ingen penge for maden og det suger sgu da også kïk for dem?

Phyr3s wrote:
det er fucking normalt at pizzariaer/steder hvor de laver mad, ringer til det nummer hvorfra maden er bestilt.. ellers får de jo heller ingen penge for maden og det suger sgu da også kïk for dem?
Fail, de HAR jo fået pengene! Det er jo en elektronisk handel! Det er det nogle af jer åbenbart har lidt svært ved at forstå
I giver pengene INDEN i får varen når i handler elektronisk og da der ikke blev bestilt levering til Ebbes adresse, er dét det samme som at bestille mad på en restaurant, lægge pengene for maden og gå hjem igen inden måltidet er serveret, for efterfølgende at ringe til bestyreren og fortælle vedkommende at det er dumt at de ikke har pakket måltidet og sendt det hjem til dig.
Retsteknisk har pizzariaet leveret varen, da den blev leveret i restaurationen og aftale om andet leveringssted ikke er indgået. Ansvaret for varen er dermed overdraget til køber (Ebbe) i det øjeblik pizzaen blev stillet i en bakke på det pågældende sted.
Er der virkelig ingen der kan se det fjollede i at blive sur på andre over en fejl man selv laver? Ebbe bestilte ikke levering og dobbeltjekkede ikke selv at varen skulle leveres på hans adresse, noget man 100% selv har ansvaret for i en elektronisk handel. Sidst jeg sidst undersøgte sagen, var det overraskende svært at læse folks tanker og specielt når det er billigere at lade være med at bestille levering (nogle steder har dælme leveringspriser der er lisså dyre som pizzaen selv
), så det virker da en lille smule mystisk at blive sur på andre end sig selv i denne situation.
Last edited by Zinn (2009-04-11 07:16:29)

EBBE EBBE EBBE EBBE TIHIHIIHi
Zinn wrote:
Wall of text
Er rigtigt set køberetligt at leveringsstedet er på restaruranten, men det er vel heller ikke det der er sagens kerne her:
"plejede at være bring ud så jeg valgte bare det jeg plejede at købe"
Problemet er vel at ebbe her har valgt det han altid vælger, og det er så blevet ændret uden at der er blevet gjort tilstrækkeligt opmærksom på det. Og det er altså ikke usædvanligt at der er gratis levering her i Århus hvor Pizza Eksperten ligger, og "der stod udbringning 0 kroner, troede det betød det var levering" giver derfor mening.
Når du hiver køberetten frem skal du også lige huske dette her er et forbrugerkøb, så der er andre hensyn at tage end i et rent erhvervsforhold.
Siger sådan set ikke Ebbe har ret, det kan man vist ikke afgøre uden at have set bestillingen foretaget, men siger bare det heller ikke er sikkert at Just Eat har ret...

det er mig der har ret... hvem betaler for mad man endnu ikke har fået?!

det er fordi Zinn ejer justeat

dræber jer alle sammen!

jeg holder med dig!

Silencio wrote:
Zinn wrote:
Wall of text
Er rigtigt set køberetligt at leveringsstedet er på restaruranten, men det er vel heller ikke det der er sagens kerne her:
"plejede at være bring ud så jeg valgte bare det jeg plejede at købe"
Problemet er vel at ebbe her har valgt det han altid vælger, og det er så blevet ændret uden at der er blevet gjort tilstrækkeligt opmærksom på det. Og det er altså ikke usædvanligt at der er gratis levering her i Århus hvor Pizza Eksperten ligger, og "der stod udbringning 0 kroner, troede det betød det var levering" giver derfor mening.
Når du hiver køberetten frem skal du også lige huske dette her er et forbrugerkøb, så der er andre hensyn at tage end i et rent erhvervsforhold.
Siger sådan set ikke Ebbe har ret, det kan man vist ikke afgøre uden at have set bestillingen foretaget, men siger bare det heller ikke er sikkert at Just Eat har ret...
Det er ligegyldigt, da der ikke er noget der hedder "plejer" og da slet ikke inden for handel. Du skal hive go'e gamle Bonus Pater op ad hatten og sige "hvad vil en rationel person gøre inden han gennemfører købet?". Og i online handel er det da noget nær regel nummer 1 at man går alle detaljer igennem for at sikre sig at det man bestiller nu osse dukker op der hvor man har besilt det. At kunden ikke gennemlæser kontrakten er da ikke forretningens fejl?
Kunne ikke lige se en for Århus på justeat så smed Lystrups op. Og det står da lige der ![]()
Last edited by Zinn (2009-04-11 17:46:30)

der stod DKK 0,00 ved bægge to da jeg købte

Bonus pater familias er sku da for længst forladt, og det er da iøvrigt erstatningsret du så snakker om. n00b.
Og hvis man skal ind i en aftalefortolkning, så skal man jo netop fortolke det der står, herunder evt. bortfortolke ting der ikke er fremhævet med tilstrækkelig tydelighed i forbrugerforhold.
Tror du også alt der står i alle standardvilkår bare accepteres af domstolene, f.eks. når du installerer et program eller bruger facebook, bare fordi forbrugeren blev præsenteret for det ved aftaleindgåelsen?
hvis en forretning gennem længere tid har solgt et produkt under et sæt vilkår, der så pludselig ændres uden der gøres tilstrækkeligt opmærksom på ændringen, så KUNNE det evt. tænkes at vilkåret derfor ansås som ikke vedtaget.

Det justeat er blevet betalt for er at overføre bestilling og betaling, hvilket de gjorde. Han hverken dobbelttjekkede at der nu osse var godkendt levering til egen adresse ELLER kontaktede Pizza Eksperten efter forsinkelse (det er jo ikke justeat der er ansvarlig for den del). Som jeg sagde tidligere er det intet forsvar at sige "det plejer jeg at gøre" eller "sådan var det før". Jeg havde netop selv smidt et screenshot op for at se om det nu osse var rigtigt at der ikke er leveringsgebyr, men det er der, og det er klart og tydeligt oplyst (jeg var endda så flink at sætte ring om det).
Der er bare ikke noget at komme efter i den sag, da det skal bevises at justeat har fucked up og at de efter alt at dømme ikke har. Hvis han har et Screenshot der viser det modsatte trækker jeg gerne min påstand tilbage, for så har jeg selvfølgelig taget fejl, men jeg synes sgu bare det lyder som en typisk sur kunde der ikke lige har gidet tjekke om alt nu også var som det skulle være i bestillingsøjeblikket.